Rodbehandling

Udføres med lokalbedøvelse

Hvornår skal du have en rodbehandling?

En rodbehandling er nødvendig, når et cariesangreb går helt ind til nerven i din tand. Det er også nødvendigt, hvis nerven, eksempelvis som følge af en tandskade, er blotlagt eller død. Rodbehandlingen fjerner den smerte, som du vil mærke, hvis nerven er blottet eller angrebet af caries. Hvis nerven er død, mærker du ikke altid smerter, men tanden har stadig brug for en rodbehandling, da der ellers vil opstå rodbetændelse, som kan medføre smerter og tandbylder.

Ved en rodbehandling bliver det døde væv i tandens indre erstattet med et kunstigt materiale. Tanden bliver siddende, men det vil være nødvendigt at styrke den med en krone eller en facade, som vi naturligvis også kan sørge for.

Behandling af tandrod med bedøvelse

Hos Tandlægerne i Støden har vi mange års erfaring med rodbehandling. Vores dygtige team af tandlæger og klinikassistenter arbejder med dine behov og ønsker i fokus. Rodbehandlingen bliver foretaget under lokalbedøvelse, da vi altid stræber efter smertefri behandling.

I tilfælde af komplicerede rodbehandlinger, henviser vi til tandlæge Kasper Holm-Busk, som udfører behandling gennem mikroskop. Dette gøres, så vi kan sikre dig som patient den optimale behandling. Når du vælger os til din rodbehandling, er du garanteret en tandlæge, der yder sit bedste for, at du får en god oplevelse.

Bestil en tid til rodbehandling

Har du spørgsmål til vores behandlinger? Tøv ikke med at kontakte vores erfarne tandlæger. Vi skræddersyr en rodbehandling, der matcher dine individuelle behov og ønsker. Selvom du lider af tandlægeskræk, så kan vi hjælpe dig. Vores erfarne tandlæger er eksperter i at håndtere din tandlægeskræk, så du er sikret en god og tryg oplevelse gennem hele processen.

Kontakt os på telefon 46 36 64 00, eller send en mail til info@tandlaegerneistoden.dk. Vi tilbyder professionel rådgivning og vejledning om rodbehandling eller andre behandlinger som plastfyldninger, kroner og broer, tandblegning og almindelig tandpleje.