Paradentosebehandling

Symptomer og behandling

Behandling af paradentose

Paradentose kan give store smerter i tandkød og kæber. I værste fald kan sygdommen betyde, at tænder mistes, hvorfor regelmæssig paradentosebehandling er yderst vigtig.

Har du paradentose?

Paradentose er et andet ord for kronisk tandkødsbetændelse. Symptomerne kan være dårlig ånde, løse tænder og blødende tandkød. Ved fremskreden paradentose vil tænderne føles løse, og uden paradentosebehandling kan tænderne ende med at falde ud.

Paradentose opstår oftest hos personer mellem 30-40 år, og er i dag den hyppigste årsag til, at personer efter 40-års alderen lider af tandtab. Dog kan sygdommen også forekomme hos yngre personer, og jo tidligere i livet den opstår, jo mere aggressiv er den og desto mindre modstandskraft har man over for sygdommen.

Effektiv og skånsom paradentosebehandling i Roskilde

Det er af afgørende betydning, at der sættes hurtigt ind, så snart paradentose er konstateret.
Tandlægerne i Støden udfører paradentosebehandling, så du har en chance for at beholde dine egne tænder. Vi tager os tid til forklaring, så vi sammen kan opnå gode resultater.

Vi har mange års erfaring og ekspertise inden for paradentose. Du er derfor garanteret en kompetent og professionel behandling af vores dygtige tandlæger, hvor der bliver taget højde for lige præcis din situation og dine ønsker for den foreliggende paradentosebehandling.

Bestil tid til paradentosebehandling

Vi tilbyder en dybdegående rensning, som holder paradentose nede. Med tandtråd og tandstikkere kan du i det daglige desuden gøre dit til, at paradentosen ikke udvikler sig.

Kontakt os allerede i dag på telefon 46 36 64 00 for råd og vejledning om daglig forebyggelse og paradentosebehandling, eller bestil tid til et eftersyn og en samtale om din paradentose.

Har du spørgsmål til andre behandlinger såsom tandblegning, kirurgi, kroner og broer, rodbehandling eller andre, så tøv ikke med at kontakte vores eksperter.